مجله خبری شفاف

آخرین خبرها

مجله خبری شفاف

آخرین خبرها

خرابی تخلیه ماشین لباسشویی


تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی یکی از مشکلات رایجی است که اکثر افرادی که به تعمیرگاه مجاز مراجعه می کنند گزارش می دهند، اما این احتمال وجود دارد که هر لحظه این مشکل برای ماشین لباسشویی رخ دهد. علل این مشکل: متفاوت است، ما در  نمایندگی تعمیر لباسشویی بوش هم بررسی می کنیم.


چرا ماشین لباسشویی تخلیه نمی کند؟

اگر در حال خواندن این مطلب برای تعمیر ماشین لباسشویی هستید با خدمات پس از فروش بوش تماس بگیرید. اگر ماشین لباسشویی شما هنگام کار یا بعد از شستشو یخ می زند. اما آب ماشین لباسشویی کاملا تخلیه نشده است. قبل از تشخیص و رفع مشکل، ابتدا آب داخل ماشین لباسشویی را تخلیه کنید. لباس های خود را درآورید و شروع به شستشو کنید. دلیل عدم تخلیه آب را بررسی کنید.


با باز کردن دریچه فیلتر می توان آب را تخلیه کرد. اگر دقت کردید در قسمت جلویی ماشین لباسشویی در پایین ماشین لباسشویی شیر فیلتر را می بینید که با باز کردن آن می توانیم ماشین لباسشویی را خالی کنیم.

به یاد داشته باشید که اگر ماشین لباسشویی در آشپزخانه قرار دارد، بهتر است فرش داخل آشپزخانه را بردارید تا خیس نشود. اطمینان حاصل کنید که دریچه فاضلاب آشپزخانه باز است تا اگر دریچه فیلتر را باز کنید، با جاری شدن آب، زهکش باز شود. 

برخی از مدل های ماشین لباسشویی، ماشین لباسشویی دارای شلنگی در کنار شیر فیلتر هستند تا بدون بازکردن فیلتر و برداشتن شیلنگ باریک از این قسمت، کثیفی وارد آشپزخانه نشود. با کشیدن درپوش آب را تخلیه کنید. اما برای اینکه کف آشپزخانه یا ماشین لباسشویی کثیف نشود، بهتر است شلنگ را داخل لگن قرار دهید تا آب آن تخلیه شود.

دلایل خالی نشدن ماشین لباسشویی

1- فیلتر پمپ لباسشویی مسدود شده است

یک پمپ تخلیه برای تخلیه آب در حین شستشو تهیه می شود که در زمان های مختلف برنامه آب داخل ماشین لباسشویی را تخلیه می کند اما برای محافظت از پمپ و جلوگیری از آسیب خاص به پمپ قبل از آن فیلتری تعبیه شده است. از ورود اشیاء کوچک و پرزهایی مانند سکه، دکمه یا سنجاق که از لباس جدا شده اند و به آن آسیب وارد نمی کند.

اگر با جسم تیز و غیره برخورد شود، پمپ آب دیگر قادر به پمپاژ آب داخل ماشین لباسشویی نخواهد بود. در صورت بروز این مشکل، لازم است فیلتر را باز کرده و به طور کامل تعویض کنید.

2_شلنگ تخلیه گرفتگی دارد

شیلنگ تخلیه عمدا در مسیر تخلیه پشت ماشین لباسشویی یا در سیفون زیر سنگ نصب می شود. انسداد در فاضلاب یا سیفون زیر دیگ می تواند باعث نشتی ماشین لباسشویی شود.

3- خرابی پمپ تخلیه آب شستشو

همانطور که در بالا ذکر شد، وظیفه پمپ تخلیه تخلیه آب داخل ماشین لباسشویی است. در بسیاری از موارد مشخص شده است که مواد برداشت شده از لباس ها از فیلتر آب عبور می کند و باعث شکستن یا آسیب شدید پمپ تخلیه می شود، این امکان وجود دارد که پمپ به دلیل استفاده بیش از حد و فرسودگی از کار افتاده باشد. ماشین لباسشویی تخلیه نمی کند، باید پمپ تخلیه ماشین لباسشویی را تعویض کنید.

4- خروجی آب زیر دیگ را مسدود کنید

در برخی موارد مشاهده شد که قبل از فیلتر کردن، لباس یا جوراب از کنار دیگ وارد لوله تخلیه (ناحیه لاستیکی زیر دیگ) شده و باعث می‌شود که جریان آب مسدود شده و از آن خارج نشود. برای حذف این موارد باید از تکنسین ماشین لباسشویی کمک بگیرید.

5- تخته یا تایمر لباسشویی

برد لباسشویی یا تایمر، کنترل کننده اصلی ماشین لباسشویی است و فرمان شروع و توقف هر قطعه را در زمان مشخصی می دهد. در میان چیز های دیگر. آسیب دیدن نوار باید توسط تعمیرکار حرفه ای ماشین لباسشویی بررسی شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد