مجله خبری شفاف

آخرین خبرها

مجله خبری شفاف

آخرین خبرها

بزرگ ترین تفاوت های بلاگ و وبسایت


اگر تایم زیادی را در اینترنت گذرانده باشید، حتما با کارکرد بلاگ و وبسایت آشنا هستید و تا حدودی با اهداف آن ها نیز آشنایی دارد. بین بلاگ و وبسایت تفاوت های زیادی وجود دارند که آشنایی با آن ها برای افرادی که می خواهند به این حوزه وارد شوند، ضرورت دارد. هر چند هر دو اشاره کننده به یک صفحه اینترنتی هستند ولی نمی توان آن ها را یک چیز در نظر گرفت. به همین علت می خواهیم در قالب یک مطلب کوتاه شما را با تفاوت های آن ها آشنا کنیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

تفاوت اول بین بلاگ و وبسایت: نوع کاربری

اولین تفاوتی که می توانیم بین این دو صفحه اینترنتی ذکر کنیم، نوع کاربری آن ها است. وبلاگ و وبسایت به منظور اهداف گوناگونی مورد کاربرد قرار می گیرند. شرکت ها، ارگان ها، سازمان ها و موارد مشابه اصلی ترین کاندید برای استفاده از وبسایت ها هستند. در حالی که می توانیم از بلاگ به عنوان یک مجله آنلاین اینترنتی ذکر کنیم که می تواند شخصی باشد.

تفاوت دوم بین بلاگ و وبسایت: هزینه

هزینه یکی از مباحث بسیار پراهمیتی است که در هر زمینه باید به صورت کامل مورد بررسی قرار گیرد. یکی از اصلی ترین تفاوت هایی که می توانید بین بلاگ و وبسایت مشاهده کنید، هزینه های هر کدام از آن ها هستند. طراحی سایت به مراتب به هزینه های بسیار بیشتری نیاز دارد و شاید دلیل آن نوع کاربری آن باشد. وبلاگ ها را گاها می توان با سیستم های رایگان نیز ایجاد کرد؛ بدون اینکه بخواهید کوچک ترین هزینه ای برای آن ها پرداخت کنید.

تفاوت سوم بین بلاگ و وبسایت: به روزرسانی

همانطور که می دانیم در بلاگ و وبسایت مطالب مختلفی گذاشته شوند. این محتواها به منظور جذب مخاطب بارگذاری می شوند. برای اینکه سایت روند رو به بهبودی داشته باشد، نیاز به آپدیت و به روز شدن دارد. به روز رسانی مطالبی که در داخل بلاگ وجود دارند، بسیار راحت تر از مطلب صفحه اصلی سایت است و زمان کمتری را نیز طلب می کند.

تفاوت چهارم بین بلاگ و وبسایت: نوع محتوا

محتواهایی که در داخل بلاگ و وبسایت گذاشته می شوند، زمینه ساز تفاوت های دیگر هستند. عموما محتواهای در نظر گرفته برای وبسایت ها در جهات ارائه دادن خدمات خاص و یا معرفی کردن محصولات است. در واقع محتواهای نوشته شده جنبه بازاریابی و تبلیغاتی دارند؛ در حالی که در بلاگ ها چنین نیست.

تفاوت پنجم بین بلاگ و وبسایت: پشتیبانی

متاسفانه یکی از مشکلاتی که بین بلاگ های مختلف رایج است و هر فردی ممکن است درگیر آن شود، قطع خدمات است. اگر بلاگ شما توسط یک سرویس وبلاگ دهی ساخته باشد، این سرویس ممکن است بعدها خدمات خود را به صورت کامل قطع کند. با این کار وبلاگ شما نیز از دست خواهد رفت و نمی توانید کاری از پیش ببرید.

تفاوت ششم بین بلاگ و وبسایت: امنیت

یکی از اصلی ترین تفاوت هایی که بین بلاگ و وبسایت وجود دارد، امنیت است. بدون شک امنیت یک مبحث مهمی است که باید توجه ویژه ای به آن شود. امنیت وبسایت و بلاگ قابل قیاس با یک دیگر نیستند. بلاگ ها از امنیت بسیار پایینی برخوردار هستند و هر لحظه امکان هک شدن آن ها نیز وجود دارند.

تفاوت هفتم و نهایی بین بلاگ و وبسایت: تبلیغات

آخرین تفاوتی که بین این دو گزینه وجود دارند نیز در ارتباط با تبلیغات است. بلاگ ها برای اینکه کسب درآمد داشته باشند، بین محتواهای خود و یا در صفحه تبلیغات نشان می دهند. در حالی که در وبسایت به این شکل نیست.

جمع بندی

در این مطلب به تفاوت های اصلی بین بلاگ و وبسایت پرداختیم. اگر قرار است که وارد این حوزه شوید، باید هر کدام از این تفاوت ها را بدانید. پس با دقت بالایی هفت گزینه ای که در فوق ذکر شدند را مطالعه کنید.