مجله خبری شفاف

آخرین خبرها

مجله خبری شفاف

آخرین خبرها

آهنگ جدید احمد سلو به نام «سل»

متن آهنگ احمد سلو سل

شک نکـــــــن باور کن این دلـــــداده ی دیوونه رو


خط بزن خنجر بکـــــش پــــَر پـــَـر کن ایـــــــــن بی خونه رو


خود معرف اومدم حبـــــــس چشات شم تا ابدMusicdel | موزیکدل


من به پات میدم دل و هــــــــــم دین و هم ایمونمو


تو گل من بودی شـــــــدی گل مریم تو وجودمی نت سل قلبم


خدا نگیره این عـــــــــشق قشنگو از من


تو گل من بودی شدی گل مریم تو وجــــــودمی نت سل قلبم


خدا نگیره این عشق قشنگو از من


رو در و دیوار شهر مینویــــــسم عاشقم عاشقم عاشقم من


رو تو غیرتیم با یه ـشـــــهر من طرفم طرفم طرفم من


تو شلوغیا بی هوا از پشت بغلم بغلم بغلم کن عشقم عشقم


اومــــــــــدی از دل شب مثل یه مرهـــــــم شدی باور کردم


این معـــــــــجزه بود من به تو و عشق تو عادت کردم


عشقم امشب دلم تـــــــــنگه آخ دلم تنگه


اومدی از دل شب مثــــــــل یه مرهم شدی باور کردم


این معجزه بود من به تو و عـــــــشق تو عادت کردم


عشقم امشب دلم تنگه آخ دلم تنگه

https://musicdel.ir/single-tracks/217455/

نه راه‌ها میگرن قاعدگ می‌تواند شما را شکست ناپذیر کند


پر کردن شکاف جنسیتی در تحقیقات میگرن نه تنها زنان را توانمند میکند، بلکه درک کلی این بیماری را نیز ارتقا میدهد. علاوهبراین، تحقیقات نشان میدهد که این اختلال در زنان شایعتر، ناتوانکنندهتر و طولانیتر از مردان است و زنانی که آن را دارند بیشتر به مشکلات سلامت روانی از جمله اضطراب و افسردگی مبتلا میشوند. میگرن چشمی که باعث سردرد و حملات کوتاه مدت نابینایی و مشکلات بصری مانند فلاش زدن در چشم میشود، میتواند هر چند ماه یک بار رخ دهد. آسیب استخوان یا شکستگی مربوط به پوکی استخوان علت دیگر درد پشت سر و گردن است.پوکی استخوان به دلیل کمبود کلسیم رخ میدهد و عدم رسیدگی به موقع به آن باعث شکستگی استخوان ها میشود. در این بیماری عصب بینایی متورم میشود. فشردگی عصب علت درد پشت سر و گردن میتواند شود.در این حالت برای بهبود درد باید به پزشک ارتوپد مراجعه کنید. این عضلات ممکن است عصب های شما را روی پایه جمجمه شما فشرده کنند که به نوبه خود می تواند منجر به درد در ناحیه سر شود. اورا میگرن یا میگرن چشمی ممکن است به دلیل فعالیت الکتریکی غیرطبیعی در سطح خارجی مغز یا قشر مغز نیز ایجاد شود که به آرامی مانند موجی بر روی قسمت بینایی مغز پخش می شود.

سپس این خمیر را۳۰ دقیقه روی پیشانی بمالید. آنها از ناحیه پیشانی سر شما سرچشمه می گیرند. هنگامی که از آسیب رنج می برید یا اغلب دندان های خود را ساییده می کنید ، ممکن است تحت تأثیر قرار گیرند. به دلیل تأثیر هورمون ها، این سردرد در زنان بیشتر شایع است. میگرن چشمی می تواند هم در بزرگسالان و هم در کودکان/نوجوانان رخ دهد، اما در زنان شایع تر از مردان است. شجاعی فرد به زیبایی هرچه تمام تر از نگاه رعنا، بخش تأسف برانگیز و بهتر بگویم خشن امروز جامعه را به خوبی به تصویر کشیده است.به آن نحو که این شخصیت از هنگامی که از خانه خارج شده تا زمانی که به خانه برمی گردد مدام اسیر و گرفتار مردمی است که به عنوان نمونه برای سوار شدن به یک تاکسی به سر و کله هم می کوبند. برای دردهای حاد، مانند دردهای قاعدگی، سردردهای میگرن، دردهای ناشی از جراحی دندان یا کشیدن دندان، دردهای پس از جراحی و غیره تجویز قرص دیکلوفناک پتاسیم بهتر است. بهتر است زمان شروع درد، محل آن، شدت و مدت زمانی که ادامه دارد را یادداشت کنید. به منظور دریافت نوبت کلیک کنید. در صورت درد شدید میتوان در 2 نوبت استفاده شود.

این درد اغلب با حالت تهوع، استفراغ و حساسیت شدید به نور یا صدا همراه است. در زنان، این هورمون از نوسانات ناشی از چرخه قاعدگی، بارداری و یائسگی متاثر است. دلیل دقیق این امر نامشخص است، اما به طور کلی تصور میشود ناشی از اختلال در ریتم طبیعی شبانهروزی و مسیرهای عصبی در مغز باشد. معمولاً با حرکت دادن چشم مگس پران هم حرکت می کند اما چون جهت حرکت آن در خلاف جهت حرکت چشم می باشد نمی توان آن را با چشم تعقیب کرد. حتی اگر سابقه سردرد دارید، اگر الگو تغییر کند یا سردردتان ناگهان متفاوت شود، به پزشک مراجعه کنید. در نتیجه، بسیار مهم است که اگر کسی فکر میکند که در حال تجربه میگرن شبکیه است، با یک پزشک صحبت کند تا بتوان به سرعت درمان را شروع کرد. قبل از امتحان هر گونه درمان مکمل یا جایگزین با پزشک خود صحبت کنید. بهبود این نوع گردن درد با مراجعه به پزشک و برخی از مسکن های تجویز شده توسط متخصص ارتوپدی امکان پذیر است. قرار دادن بدن در شرایط نامناسب در هنگام ایستادن، نشستن و خوابیدن میتواند منجر به درد پشت سر و گردن شود.درمان این علت با ملاحظه نحوه قرار گیری بدن امکان پذیر است.

در قدم اول برای درمان میگرن چشمی شناخت محرک هاست .از آن جایی که عوامل محرک متعددی برای بروز حمله میگرنی وجود دارد، شناسایی محرکهای خاص هر بیمار و دوری از آنها میتواند اولین قدم در کنترل بیماری میگرن چشمی باشد. عوامل متعددی پشت این وجود دارد که چرا مردان و زنان حملات میگرنی را متفاوت تجربه بهترین متخصص مغز و اعصاب تهران میکنند. حملات این نوع میگرن در زنان ممکن است با تغییرات هورمونی که در طول چرخه قاعدگی اتفاق می افتد ، ارتباط داشته باشد. سردرد ورتبروژنیک متداول ترین نوع سردرد است. استفاده از کمپرس سرد ممکن است علائم سردرد را کاهش دهد و راهی برای درمان فوری سردرد شدید باشد. جامجم نوشت: میگرن چیزی فراتر از سردردهای طولانی و شدید است. افرادی که این اختلال دارند درد شدید ضربانداری را تجربه میکنند که معمولاً در یک طرف سر است. خبر خوب این است که میگرن معمولاً در طول بارداری از نظر شدت و تعداد دفعات ابتلا کاهش مییابد. همچنین به نظر می رسد که میگرن چشمی به نوعی با با ژن های فرد نیز ارتباط دارد. بوی سیب یکی از روش های عجیب کاهش سردرد است و مطالعات متعدد نشان داده اند که این بوی خاص، درد مرتبط با سردرد را خیلی سریع کاهش می دهد.

این نوع سردردها می توانند به دلیل درد در ناحیه پس سری و گردن ایجاد شوند. این علائم بهآرامی ایجاد میشوند، معمولاً کمتر از یک ساعت قبل از ناپدید شدن باقی میمانند و معمولاً با سردرد همراه میشوند. برای برخی از زنان نیز آنها ناپدید میشوند، به خصوص با پیشرفت بارداری. محققان تخمین میزنند که حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد از زنان مبتلا به این اختلال، میگرن قاعدگی را تجربه میکنند. اگر هر دو والدین سابقه میگرن داشته باشند، این خطر به 75 درصد می رسد. این ترکیب میتواند خطر سکته مغزی را افزایش دهد زیرا استروژن خطر تشکیل لخته خون را افزایش میدهد. ماساژ شیاتسو یا همان ماساژ انگشتی ماساژور چشم، نقاط اصلی را هدف قرار می­دهد و با تحریک اعصاب چشم و نواحی اطراف آن، باعث افزایش گردش­ خون می­شود. البته افرادی که فشار خون بالا، ناراحتی های قلبی و مغزی را تجربه کردند نمی توانند از تریپتان استفاده کنند.

میگرن به دلیل گردن درد رخ نمی دهد. این نوع جراحت رایج است و زمانی که شن، آلودگی، ذرات فلزی و دیگر مواد به درون چشمهایتان میرود، رخ میدهد. آسیب به مهره ها ، نخاع یا اعصاب گردن از دیگر علت های درد گردن و پشت سر می باشد.این مورد بسیار خطرناک است زیرا میتواند نخاع را تحت شعاع قرار دهد.در این حالت ضروریست به منظور جلوگیری از پیشرفت بیماری و آسیب به نخاع به متخصص ارتوپدی مراجعه کنید. میگرن بسیار بیشتر از یک سردرد است. در موارد کمتر، حدود ۱۰ درصد مواقع، ناتوانی در صحبت کردن واضح، یا گزگز و ضعف در یک طرف بدن نیز رخ میدهد. در ادامه این مطلب مجله پیام سلامت در مورد نشانه ها، علل و درمان میگرن چشمی صحبت خواهیم کرد. آنها ممکن است داروهای تجویزی را پیشنهاد کنند که ممکن است برای پایان دادن به درد میگرن به خوبی عمل کنند، از جمله تریپتان ها، و همچنین دیتان ها. اما زنانی که میگرن هالهای دارند، باید از استفاده از داروهای ضد بارداری هورمونی حاوی استروژن اجتناب کنند.

داروهای آرامبخش عضلانی و بلسان هم به بهبود درد پیشانی، چشمها وشقیقهها کمک میکنند. سردرد ضرباندار که از یک طرف سر شروع میشود و گاهی تا طرف دیگر هم کشیده میشود. سپس کاهش مییابد یا بهطور کلی متوقف میشود. به طور کلی هیچ مشکلی در استفاده از عینک به طور تمام وقت وجود ندارد، در ابتدا برای عادت کردن اینکار نیز پیشنهاد میشود. دستهای از داروها بهنام تریپتانها که در دهه ۱۹۹۰ تولید شدند، معمولاً برای درمان این اختلال استفاده میشوند. میگرن فیلمی است حرفه ای که با استفاده از تیمی مجرب تولید شده است. تریپتانهای خاصی را میتوان برای میگرن قاعدگی نیز استفاده کرد. مواد غذایی که باید در این دوران مصرف کرد شامل کدو، هویج، سبزیجاتی مانند اسفناج، سیب زمینی شیرین، برنج قهوه ای، میوه های خشک و پخته شده، گیلاس، زغال اخته و شیرین کننده های طبیعی مانند عصاره وانیل و … به عنوان مثال می توان به آلموتریپتان (Axert)، التریپتان (Relpax)، سوماتریپتان (Imitrex)، ریزاتریپتان (Maxalt) و زولمی تریپتان (Zomig) اشاره کرد. گشاد شدن مردمک چشم که ناشی از واکنش به یک عامل احساسی (آدرنالین، استرس و غیره) است میتواند مدت کوتاهتری داشته باشد و در چنین شرایطی مردمک ها خیلی زود به حالت عادی باز می گردند.

آهنگ حامد همایون به نام شیدایی

متن آهنگ حامد همایون شیدایی

ای جان قلب من آشفته ی دلداده مرنجان!♫!

ای جان دستی بزنو گردش تقدیر بگردان!♫!

ای جان ردی خبری پیک امیدی بفرستم!♫!

تا کور شود چشمه ی تاریک حسودان!♫!

دلبرا جان جان جان جان!♫!

مطربا وای وای وای وای!♫!

های من هی هی هی هی!♫!

هوی من های های های های!♫!

یا رب به سمت من یارم روانه کن صبرم به سر رسیده!♫!


با من بگو بگو از راز قلب او رنگ از رخم پریده!♫!

وای از شبی که بی یادش سحر شود هرگز چنین نباشد!♫!

با تار گیسویش دامی به وسعتم قامتم تنیده!♫!

دلبرا جان جان جان جان!♫!

مطربا وای وای وای وای!♫!

های من هی هی هی هی!♫!

هوی من های های های های!♫!

ای جان قلب من آشفته ی دلداده مرنجان!♫!

ای جان دستی بزنو گردش تقدیر بگردان!♫!

ای جان ردی خبری پیک امیدی بفرستم!♫!

تا کور شود چشمه ی تاریک حسودان!♫!

دلبرا جان جان جان جان!♫!

مطربا وای وای وای وای!♫!

های من هی هی هی هی!♫!

هوی من های های های های!♫!

آهنگ حامد همایون به نام شیدایی

خدمات دندانپزشکی زیبایی و پزشکی در هزینه + پرداخت ارتودنسی و ایمپلنت


از دست دادن دندان یک اتفاق ناخوشایند است که ممکن است به دلایل مختلفی برای افراد اتفاق بیفتد. بهترین راه برای پر کردن فضای دندان از دست رفته ایمپلنت است. اما بسیاری از افراد نمی توانند هزینه های بالای ایمپلنت را بپردازند و به همین دلیل انجام آن را متوقف می کنند.

نگران نباش! زیرا کلینیک بارانا با ارائه شرایط پیوند دوز در مشهد سعی در رفع دغدغه های مالی مراجعین خود داشته است. سپس به مواردی مانند قیمت ایمپلنت دندان در مشهد و شرایط پرداخت اقساطی در بارانا می پردازیم.

راه اندازی خدمات دندانپزشکی کلینیک بارانا

کلینیک بارانا یک مرکز دندانپزشکی در مشهد است که امکان پرداخت اقساطی خدمات ایمپلنت، ارتودنسی، کامپوزیت و لمینت وجود دارد. در این مجموعه انواع خدمات دندانپزشکی پزشکی و زیبایی از قبیل جراحی لثه، کاشت دندان، عصب کشی و ... با استفاده از تجهیزات پیشرفته زیر نظر متخصصین برتر به مشتریان گرامی ارائه می گردد. در اینجا توضیح مختصری از خدمات اقساطی بارانا برای شما آورده شده است:

کاشت روی موش در مشهد

ایمپلنت های دندانی جایگزین دائمی دندان های از دست رفته هستند. در این روش کاشت دندان، یک پیچ به عنوان فک مصنوعی در فک قرار داده می شود و سپس یک کلاهک مخصوص ایمپلنت به آن متصل می شود.

در صورت نیاز به ایمپلنت دندان، مهمترین قدم مراجعه به بهترین متخصص ایمپلنت در مشهد است. او باید یک معاینه کامل از دهان و فک شما انجام دهد و سپس یک برنامه درمانی مناسب برای شما ایجاد کند.

مراحل کاشت ایمپلنت دندان

ایمپلنت مشهد از چند مرحله تشکیل شده است:

اولین قدم مشاوره و معاینه توسط دندانپزشک است. در این مرحله، دندانپزشک وضعیت حفره دهان شما را بررسی می کند و برنامه ای برای کاشت دندان تهیه می کند. در مرحله بعد سوراخی در استخوان ایجاد می شود و پیچ ایمپلنت وارد می شود. سپس 3 تا 4 ماه به استخوان داده می شود تا با پیچ ایمپلنت جوش بخورد.

در نهایت پس از تایید اتصال پایه ایمپلنت و استخوان فک، روکش ایمپلنت قرار می گیرد.

مدت زمان کاشت و مراحل دقیق به وضعیت بیمار بستگی دارد. در صورت تحلیل استخوان ممکن است بیمار نیاز به ایمپلنتی داشته باشد که در مشهد هزینه ایمپلنت را تحت تاثیر قرار داده و افزایش دهد.

قیمت ایمپلنت مشهد در کلینیک بارانا بر اساس برند متفاوت است و این مبلغ از 10.500.000 تا 15.500.000 تومان به ازای هر واحد دندان در تیر ماه 1402 است. در سایت کلینیک دندانپزشکی بارانا می توانید با به روز ترین قیمت ایمپلنت و سایر خدمات دندانپزشکی آشنا شوید.

نصب و راه اندازی دندانپزشکی در مشهد

ارتودنسی دندان یک روش دندانپزشکی زیبایی است که برای اصلاح دندان های غیرطبیعی و بهبود عملکرد فک و دهان استفاده می شود. هزینه درمان به عوامل مختلفی بستگی دارد:

تعداد عوارض و وضعیت دندان ها

نوع درمان (ارتودنسی فلزی، ارتودنسی واقعی، ارتودنسی لینگوال و ...)

مدت زمان درمان ارتودنسی

تجربه و دانش دندانپزشک

کلینیک یا مطب دندانپزشکی

برای مثال هزینه ارتودنسی در مشهد (تیر 1402) در بیمارستان بارانا از 20 میلیون تومان شروع می شود. بله، این قیمت پایین است و برای اطلاع از هزینه واقعی ارتودنسی باید توسط پزشک خصوصی ارزیابی شوید.

با توجه به درمان طولانی مدت، هزینه ارتودنسی دندان به صورت اقساطی یا چند مرحله ای قابل پرداخت است.

لمینت و کامپوزیت پرمیوم در مشهد

لمینت و کامپوزیت از جمله پرطرفدارترین روش های اصلاح لبخند در دسته خدمات زیبایی دندان هستند، بنابراین بیمه هزینه های آنها را پوشش نمی دهد. اما در بیمارستان بارانا برای سهولت ترجیحات شما امکان پرداخت اقساطی وجود دارد و می توانید این خدمات را با تخفیف در 5 قسط و با اثبات چک پرداخت کنید. در ادامه مراحل ساخت لمینت و کامپوزیت را به اختصار توضیح می دهیم.

لمینت پوشش نازکی است که در جلوی دندان ها قرار می گیرد و شکل خوبی به دندان ها می دهد. معمولا قبل از استفاده از لمینت، کمی از سطح دندان ها تراشیده می شود تا لمینت به خوبی روی دندان قرار گیرد.

کامپوزیت ها مانند لمینت ها برای بهبود ظاهر دندان ها و اصلاح عیوب جزئی استفاده می شوند. اما در این روش ماده کامپوزیت که نوعی رزین پلاستیکی است به صورت لایه های نازک بر روی دندان قرار می گیرد و پس از شکل گیری به شکل دلخواه به کمک نور مخصوص روی دندان سفت می شود. این روش باعث می شود دندان ها طبیعی و زیبا به نظر برسند.

قیمت کامپوزیت های مشهد می تواند متفاوت باشد و به عوامل مختلفی مانند تجربه و مهارت دندانپزشک، تعداد دندان های قابل ترمیم و برند کامپوزیت مورد استفاده بستگی دارد. قیمت ایمپلنت در مشهد به ازای هر واحد دندان نسبت به یونیت کامپوزیت و لمینت بالاتر است اما فراموش نکنید که با ایمپلنت دندان دائمی خواهید داشت. اما روکش ها و کامپوزیت ها روش های موقتی برای زیبایی دندان هستند.

وضعیت نصب لمینت، کامپوزیت و ایمپلنت در کلینیک بارانا مشهد

کاشت دندان در مشهد علاوه بر جنبه زیبایی، یکی از مهمترین خدمات کلینیک دندانپزشکی بارانا است و به دلیل حساسیت بالای فرآیند کاشت، برای درمان مشکلات دهان و دندان نیز استفاده می شود. این کار باید توسط بهترین متخصص ایمپلنت انجام شود.

در کلینیک دندانپزشکی بارانا هدف اصلی ما رضایت شماست. به همین دلیل خدمات لمینت، کامپوزیت و ایمپلنت اقساط 5 ماهه را ارائه می دهیم. این به شما این اطمینان را می دهد که می توانید بدون بار مالی بیش از حد به لبخند ایده آل خود برسید.

اگر می خواهید با اعتماد به نفس لبخند بزنید با ما در کلینیک دندانپزشکی بارانا همراه باشید. ما شما را در سفر راهنمایی می کنیم تا لبخندتان را بهبود ببخشیم و خدمات حرفه ای و با کیفیت را به شما ارائه دهیم.


رجوع به مقاله: https://payju.ir/content/لیست-دندانپزشکان-شیراز