مجله خبری شفاف

آخرین خبرها

مجله خبری شفاف

آخرین خبرها

9 مورد از مهمترین اصطلاحات گفتاری


واژگان مکالمه یکی از مهم ترین چیزهایی است که هر گوینده باید برای برقراری ارتباط بهتر با همکارانش تسلط داشته باشد. از طرفی نشانه مهارت و تجربه سخنران است. در اینجا سعی شده است مهمترین اصطلاحات مورد استفاده سخنرانان و بهترین گوینده تلویزیون  را به اختصار توضیح دهیم.

1. همگام سازی: همگام سازی به معنای همگام سازی لب و دهان بازیگر با کلماتی است که گوینده بیان می کند. به عبارت دیگر تطبیق طول جملات راوی با بازیگری. مدیر پشتیبان مسئول هماهنگی این دو است. او روی جملات ترجمه شده زوم می کند تا زمانی که بازیگر جملات را تمام می کند، صدای گوینده قطع می شود. این اتفاق باید به گونه ای باشد که مخاطب باور کند خود بازیگر این جملات را گفته است.

برای رسیدن به این هدف باید چند قدم برداشته شود. در مرحله اول مترجم باید کلمات را طوری ترجمه کند که طول آنها از دیالوگ بازیگر بیشتر یا کوتاهتر باشد. سپس مدیر دوبلاژ متن دوبله شده را با حرکات بازیگران مطابقت می دهد و در صورت لزوم متن دوبله را تغییر می دهد. در مرحله پایانی، بدلکار سعی می کند خطوط را به موقع ارائه دهد تا با عملکرد بازیگر مطابقت داشته باشد.

2- صدای مثبت و منفی: صدای برخی از گویندگان به دلیل اینکه در مورد شغلی نزدیک صحبت می کنند یا به دلیل شخصیتی که دارند، لحن مثبت و منفی به خود می گیرد. به عبارت دیگر در ذهن مخاطب تاثیر خوب یا بد ایجاد می کند. مثلاً بازیگرانی که صدایشان خوب است در خاطره مخاطب می ماند که می تواند نقش یک بازیگر خوب را ایفا کند زیرا بازی آنها نسبت به کسانی که گوش می دهند باورپذیرتر است.

با توجه به موارد ذکر شده، صدای مثبت به معنای صدایی است که روی شخصیت های مثبت به کار می رود یا لحن ملایمی دارد و صدای منفی صدایی است که لحن سختی دارد و برای بازیگران منفی به کار می رود. در نظر گرفتن نوع صدای گوینده برای انتخاب نقش او بسیار مهم است. اگر می خواهید در مورد مفهوم صدای مثبت و منفی بیشتر بدانید می توانید به صفحه فن بیان مراجعه کنید.

3- نقش آفرین: به اعلام کننده نقش یا صداپیشه نقش اصلی فیلم های مختلف می گویند. این افراد در صحبت کردن و حتی هماهنگی با بازیگران اصلی مهارت بالایی دارند. انتخاب نقش اول کار بسیار حساسی است زیرا کیفیت نتایج کار به عملکرد نقش اصلی بستگی دارد.

عنوان ویدیوی دوم نیز برای گویندگانی که قسمت دوم یا سوم فیلم را اعلام می کنند نامیده می شود. اگر به این نام باشد، با یک کار بزرگ مطابقت دارد. این افراد باید دانش و مهارت های مهمی نیز داشته باشند زیرا بر اجرای نقش اصلی نیز تاثیر می گذارند. برای اینکه انسان بتواند سیم پیچ دوم یا سوم را صحبت کند باید دانش و مهارت بالایی داشته باشد.

4- صدای مرد، صدای زن، صدای کودکان: تقریباً هر فیلمی دارای نقش های کوتاهی است که حاوی دیالوگ های متشکل از چند جمله است. این افراد فقط قهرمان داستان یا نقش آفرین هستند و در اصطلاح تاریکی ارتش نامیده می شوند. گویندگانی که این نقش ها را بیان می کنند، صدای مردانه و صدای زنانه نامیده می شوند.

این کاراکترها آنقدر کوتاه یا کم هستند که گاهی یک گوینده می تواند صدای چند نفر را اجرا کند. راویانی که صدای کودکان را می نوازند گوینده کودکان نیز نامیده می شوند. عموماً گویندگان زن نقش کودک را بر عهده می گیرند زیرا به دلیل صدا و لحن صدای کودکان به راحتی می توانند صدای کودکان را تقلید کنند.

5- افراد زیادی که حرف می زنند یا سر و صدا می کنند: شاید تا به حال این وضعیت را دیده باشید، در قسمت هایی از فیلم افراد زیادی در حال صحبت هستند. مانند برنامه زمانی نوشته شده در بازار، جلسه، خیابان و غیره. در این سریال ها عده ای شروع به صحبت با یکدیگر می کنند تا بفهمند چگونه قله مکان را صدا بزنند. با کمک چنین سایت هایی بیننده می تواند ارتباط بهتری با آن سایت برقرار کند. گوینده هایی که در این مواقع صحبت می کنند اغلب بلندگوهای بلند یا بلندگو نامیده می شوند و گاهی صدای آنها به وضوح شنیده می شود، گاهی اوقات نه.

6- ریالگو: این اصطلاح برای سخنرانان حرفه ای که از صدای خود برای بیان نقش خود استفاده می کنند استفاده می شود. این افراد معمولا سخنرانان با تجربه و پیشکسوتان رشته خود هستند. پخش کنندگان Realgo در مستندها، برنامه های تلویزیونی و برنامه های دیگر تخصص دارند و به ندرت در برنامه های تلویزیونی انیمه یا کودکان شرکت می کنند. بیشتر اوقات از بلندگوهای realgo برای پادکست ها نیز استفاده می شود.

7- تیپگو: توسعه دهندگان تیپگو بر خلاف Realgo در زمینه انیمیشن فعالیت می کنند. به عبارت ساده، به گویندگانی که صدای اصلی خود را تغییر می دهند و می گویند که بازیگر نیستند و بیشتر در زمین بازی کودکان فعالیت می کنند، تایپگوست نامیده می شوند. گاهی اوقات اسپیکر Typegou به جای بسیاری از شخصیت های مختلف در انیمیشن صحبت می کند.

8. مجریان کمدین یا مجریان کمدین: به مجری رادیو و  مجریانی که صدای طنز دارند و به جای شخصیت های کمدی صحبت می کنند، کمدین می گویند. همانطور که قبلاً گفتیم صدای این افراد دوست داشتنی برای شخصیت های باهوش و مهربان مناسب است. کمدین ها در کمدی تخصص دارند و به ندرت روی پروژه های جدی کار می کنند.

9- گوینده یا مجری خبر. برخی از سخنرانان در حفظ متن و انجام آن با ریتم خاصی تخصص خاصی دارند. این افراد عموما به عنوان مجری یا روزنامه نگار انتخاب می شوند. گزارش های خبری یکی از سخت ترین انواع سخنرانی است، زیرا گوینده باید لحن مناسب را در حین اجرا حفظ کند و در بیان جملات مهارت کافی داشته باشد. روزنامه نگاران نیز مانند سخنرانان واقعی از صداهای واقعی (در پشت تکنیک های گفتاری) استفاده می کنند.

نکات طلایی در بیان و صحبت کردن


روانی و بیان مهارت هایی هستند که به برقراری ارتباط بهتر در حین صحبت کردن کمک می کنند. فرقی نمی کند مخاطب شما یک نوجوان هفت ساله باشد یا یک هفتاد ساله، مهم نیست که با یک جمعیت کوچک صحبت می کنید یا با صد نفر. برای اینکه سخنرانی موثرتری داشته باشید و مخاطب را با خود همراه کنید، باید بر نحوه صحبت و نحوه صحبت تاکید کنید، مثلا می توانید بر نکات مهم تری تاکید کنید و بگذرید. برخی غیر ضروری هستند. بنابراین، اگر می خواهید روابط عمومی خوبی داشته باشید، ایده های خود را به خوبی به مخاطبان منتقل کنید و دیگران را از بودن در کنار خود لذت ببرید، خوب است که سبک ارائه خوبی داشته باشید. حتما این ضرب المثل معروف را شنیده اید، فلانی خوب صحبت می کند اما خوب نیست، این جمله بیانگر اهمیت بیان قوی در ارتباطات روزمره است. در واقع هر چه بیشتر حرکت کنید و صحبت کنید، تاثیر کلمات شما بیشتر می شود و در نتیجه می توانید روابط بهتری با اطرافیان خود ایجاد کنید.

اهمیت بیان

هر کسی که صحبت کردن را تمرین می کند و مهارت های گفتاری خوبی دارد می تواند بیشتر ارتباط برقرار کند یا حتی محصولات خود را بهتر ارائه دهد. تمرینات عملی هنرهای بیانی به شما در زمینه های مختلف زندگی مانند افزایش اعتماد به نفس کمک می کند.

تاکید بر فن بیان و بیان در سایه عمل

شاید برای شما سوالی پیش بیاید که بتوان آن را تقویت کرد و در کنش های عملی هنر بیانی به طور موثر در مورد آن صحبت کرد، یا چیزی است که اتفاق می افتد و نمی توان آن را یاد گرفت؟ پاسخ علمی به این سوال این است که ممکن است برخی افراد ذاتاً در صحبت کردن مهارت داشته باشند، اما تعداد زیادی از افراد با آموزش و تمرین مناسب می توانند مهارت های ارتباطی را بیاموزند. بنابراین، شاید درست باشد که فکر کنید در مهارتی مانند اطلاعات استعداد ندارید، اما علم می گوید که می توانید هر مهارتی را با تمرین و تکرار بهبود بخشید. برای تبدیل شدن به یک متخصص در یک زمینه، باید دانشی در آن زمینه کسب کنید و ساعت ها صرف تمرین آن مهارت کنید تا در آن تسلط پیدا کنید.

آموزش فنون گفتاری و بیانی

برای اینکه بتوانید به طور موثر با مردم ارتباط برقرار کنید، باید تکنیک های خاصی را بدانید. با کمک این تکنیک ها می توانید زبان بدن، استرس، لحن صدا و سایر موارد مهم را کنترل کنید. شما به راحتی می توانید با یادگیری مشاهده، تمرین و استفاده از استراتژی های مختلف به بهبود بیان فنی کمک کنید.

زیاد حرف زدن

شاید شما با مردم صحبت کرده اید و برخی از کلمات آنها را به دلیل نحوه صحبت آنها متوجه نشده اید. در این شرایط چه احساسی نسبت به مخاطب خود دارید؟ آیا می خواهید به گپ زدن با او ادامه دهید؟ یکی از مهمترین نکات در تقویت فن بیان و بیان، وضوح کلام است. مهم نیست که چقدر سریع صحبت می کنید، به یاد داشته باشید که واضح و مختصر باشید. تلفظ صحیح و تلفظ صحیح کلمات به شنونده کمک می کند تا بهتر و دقیق تر متوجه شود و او را آماده گوش دادن به کلمات شما می کند. شمردن به معنای مکث عمیق و طولانی بعد از هر کلمه نیست، زیرا این کار مخاطب را خسته می کند.

تمرین. می توانید صدای خود را در حال صحبت با دیگران ضبط کنید و بارها و بارها به آن گوش دهید. با این کار به راحتی متوجه می شوید که چگونه جملات را بیان می کنید.

یکی دیگر از راه‌های بهبود وضوح گفتار، کاهش سرعت صحبت کردن است. شاید متوجه شده باشید که بسیاری از افرادی که محتاط هستند یا نمی دانند چه بگویند تمایل دارند سریع صحبت کنند، بنابراین سعی کنید آهسته صحبت کنید و این کار را انجام دهید، نه اینکه آن را به خوبی درک کنید. شنونده، شما فردی آرام و آموزش پذیر به نظر می رسید. یک فرد قابل اعتماد با این حال، آنقدر آهسته صحبت نکنید که شنیدن صدای شما دشوار باشد.

تنها خداشناس نباش

صحبت کردن از طرف یک گروه یا یک فرد یک تلاش گروهی است. وقتی با یک گروه صحبت می کنید، صرف نظر از موضوع مورد بحث، هرگز نباید احساس کنید که از مخاطب جدا شده اید. برخی افراد فکر می کنند که اطلاعات زیادی دارند و هیچ کس نمی تواند با آنها صحبت کند. هرگز هنگام بیان کلمات یا بیان خاطره خود محور نباشید و هنگام صحبت با دیگران تعاملات مناسبی ایجاد کنید.

کنترل صدا

شما باید طوری صحبت کنید که مخاطبان شما بتوانند به راحتی و راحت صدای شما را بشنوند، چه با یک نفر صحبت کنید چه با یک گروه بزرگ، صدای شما باید واضح و مشخص باشد. یا حتی اگر به شرکت در آزمون اسپیکینگ علاقه دارید، بهتر است بتوانید صدای خود را کنترل کنید. همچنین در جایگاه گوینده تلفن گویا  باید سعی کنید یکنواخت صحبت نکنید. به عنوان مثال، هنگام صحبت، نکات مهم را با صدای کمی بلندتر بیان کنید تا توجه مخاطب را به خود جلب کنید.

تمرین: برای کنترل صدای خود و اجتناب از فریاد زدن یا آهسته صحبت کردن، در گوشه اتاق بنشینید و تصور کنید افرادی که روبروی شما نشسته اند. سپس سعی کنید طوری صحبت کنید که صدای شما توسط فردی که از فاصله دور نشسته است شنیده شود. برای درک بهتر صدای خود توصیه می کنیم موبایل را در قسمت های مختلف اتاق در حالت ضبط قرار دهید. وقتی صدا را می شنوید، می توانید صدای خود را تشخیص دهید.

یکی دیگر از راه‌های دریافت صدای خوب برای پادکست‌ها، گویندگان، مجریان تلویزیون، موسیقی‌دانان، محققان، یوتیوب‌برها، تولیدکنندگان محتوای ویدیویی و غیره استفاده از میکروفون مناسب است. برای مشاوره تخصصی رایگان در زمینه خرید میکروفون با کارشناسان بهین مدیا تماس بگیرید.

درمان استرس

توانایی مدیریت استرس و کنترل احساسات درونی باعث می شود تمرکز بیشتری روی ارائه محتوا داشته باشید. اگر بتوانید استرس خود را کنترل کنید، قطعا اجرای خوبی خواهید داشت، از لرزش صدایتان جلوگیری می کنید و مطالب را فراموش نمی کنید.

ورزش: قبل از سخنرانی های مهم مانند سخنرانی، دراز بکشید، نفس عمیق بکشید و قبل از سخنرانی آب بنوشید.

تحقیق و بررسی

خواندن کتاب های متنوع شما را با کلمات و عبارات مختلفی آشنا می کند که در صورت نیاز می توانید از آنها استفاده کنید.

تمرین: جدا از موضوعی که قرار است در مورد آن صحبت کنید، برای گسترش دانش خود کتاب هایی در موضوعات مختلف بخوانید. خواندن فقط کتاب هایی در زمینه کاری شما باعث بهبود مهارت های شما نمی شود. همچنین می توانید جدیدترین مقالات را در اینترنت بیابید و بخوانید.

از کلیشه ها دوری کنید

احتمالاً هنگام صحبت کردن برای شما اتفاق افتاده است و کلمات را به خاطر نمی آورید، از تکه هایی از کلماتی مانند aaa، ummmmm و غیره استفاده کرده اید. استفاده بیش از حد از این کلمات از جذابیت سخنرانی شما می کاهد و باعث می شود مخاطب متوجه شود که تمرکز و تسلط لازم برای ارائه مطالب را ندارید.

به برنامه اصلی بروید

زیاد معرفی نکنید. مخاطب دوست ندارد از منشأ داستان و چگونگی آن به ذهنتان بگویید. حاشیه خسته کننده.

نتایج استفاده از روشهای توصیفی:

به خاطر افکار و عقاید خود احترام دیگران را به دست می آورید.

نظرات مخالف خود را به راحتی در گروه های مختلف بیان می کنید.

شما به بهترین شکل ممکن از افکار و عقاید خود دفاع می کنید.

از اشتباهات رایج در گفتار و زبان خودداری کنید.

آخرین کلمه

نکات طلایی در این مقاله از شیراحمدی  تنها برای سخنرانی یا ارائه مهارت های شغلی نیست، بلکه برای برقراری ارتباط با دوستان و والدین خود نیز باید این مهارت ها را بیاموزید تا شریک گفتگوی خوبی برای دیگران شوید.

نکات طلایی در این مقاله فقط در مواردی کاربرد ندارد که قصد دارید با یک گروه 200 نفره صحبت کنید یا اگر شغل شما به این مهارت نیاز دارد. همچنین باید این مهارت را یاد بگیرید تا با دوستان و والدین خود صحبت کنید تا بتوانید گفتگوگر خوبی برای دیگران باشید. به یاد داشته باشید که یک سخنرانی خسته کننده می تواند یک سخنرانی عالی را خراب کند. به همین دلیل است که می گویند بلاغت سوخت موتور گفتار است. چه راه های دیگری برای یادگیری و توسعه گفتار پیشنهاد می کنید؟ برای ما بنویسید.

اچ پی اسمارت چیست و چگونه کار می کند؟

HP Smart چیست و چگونه کار می کند؟
با نصب نرم افزار HP Smart بر روی کامپیوتر یا تلفن همراه خود می توانید کارهایی مانند پرینت، کپی، فکس و اسکن را به صورت بی سیم و بسیار آسان انجام دهید. در این مقاله نصب و راه اندازی چاپگر اچ پی با اپلیکیشن HP Smart به طور کامل توضیح داده شده است.

HP Smart چیست و چگونه کار می کند؟

HP Smart نرم افزار چاپ اصلی HP است که قبلاً HP All-in-One نامیده می شد. در حقیقت، HP Smart برنامه ای است که به شما امکان می دهد چاپگر HP خود را از هر کجا راه اندازی کنید، اسکن کنید، به اشتراک بگذارید و مدیریت کنید. برای مثال، اگر در محل کار هستید و نیاز دارید فایل‌ها را مستقیماً در چاپگر خانگی خود چاپ یا اسکن کنید. این برنامه به شما کمک می کند تا فایل های مورد نظر را به ساده ترین شکل اسکن یا چاپ کنید.

برای استفاده از این برنامه برای سیستم عامل های اپل و iOS، مطمئن شوید که چاپگر و تلفن همراه به شبکه Wi-Fi متصل هستند. از صفحه اصلی برنامه HP Smart، چاپگر خود را انتخاب کنید. گزینه Enable Print Anywhere را انتخاب کنید. اگر حساب HP ندارید، یک حساب کاربری ایجاد کنید و اگر دارید، وارد شوید و چاپگر را به حساب HP خود اضافه کنید.

یک حساب HP به شما امکان می دهد با برنامه HP Smart چاپ و اسکن کنید و همچنین به ویژگی هایی مانند فکس موبایل دسترسی داشته باشید. به علاوه، می‌توانید از این برنامه برای مدیریت، اشتراک‌گذاری و چاپ از راه دور از هر چاپگر سازگار HP استفاده کنید.

برنامه HP Smart را دانلود کنید

اگر می خواهید چاپگر HP خود را به راحتی راه اندازی کنید، این نرم افزار را از https://www.hpsmart.com دانلود کنید و آن را روی دستگاهی که می خواهید از آن چاپ کنید نصب کنید. سپس، از این برنامه برای نصب پرینتر HP خود استفاده کنید. لازم به ذکر است که با نصب اپلیکیشن HP Smart تمامی درایورهای لازم برای چاپ و اسکن را نیز نصب خواهید کرد. این برنامه برای اندروید، اپل iOS یا iPadOS، ویندوز و مک نیز موجود است.

برنامه HP Smart را نصب کنید

برنامه HP Smart را برای سیستم عامل های Android، Apple iOS یا iPadOS، Windows و Mac خود دانلود کنید. برای این منظور می توانید این برنامه را برای اندروید، Apple iOS یا iPadOS از 123hp.com، برای ویندوز از HP Smart - Microsoft Store و برای Mac از HP Smart - Mac App Store دانلود کنید.

اگر از شما خواسته شد که با یک حساب مایکروسافت وارد شوید تا از این برنامه در دستگاه استفاده کنید، می‌توانید این کار را با استفاده از حساب خود انجام دهید یا برای ادامه روی «نه متشکرم» کلیک کنید. لطفا توجه داشته باشید که قبل از دانلود باید از VPN جدا شوید.

اولین باری که برنامه HP Smart را راه اندازی می کنید، باید یک حساب HP برای دسترسی به ویژگی های مختلف چاپگر ایجاد کنید.

چاپگر را با استفاده از برنامه HP Smart راه اندازی کنید

چاپگر را به HP Smart اضافه کنید و مراحل زیر را برای اتصال آن به رایانه یا تلفن همراه خود دنبال کنید.

1. اگر می‌خواهید چاپگری را روی شبکه Wi-Fi نصب کنید، مراحل زیر را دنبال کنید:

چاپگر و رایانه یا تلفن همراه را نزدیک روتر Wi-Fi قرار دهید.

کامپیوتر یا شبکه Wi-Fi تلفن همراه خود را روشن کنید و به شبکه متصل شوید. اگر رایانه شما با استفاده از کابل اترنت به شبکه متصل است، کابل را موقتاً جدا کرده و در حین راه‌اندازی از Wi-Fi استفاده کنید.

بلوتوث را در رایانه یا تلفن همراه خود روشن کنید تا HP بتواند چاپگر را در حین تنظیم هوشمند تشخیص دهد.

برای رایانه های مبتنی بر ویندوز، Windows Update را روشن کنید تا مطمئن شوید که ویندوز همیشه به روز است.

پس از نصب HP Smart برای iOS یا Android، Mobile Location Services را فعال کنید و به برنامه اجازه دهید چاپگر را بر اساس موقعیت مکانی شما شناسایی کند و در حین نصب راه حل ارائه دهد.

۲- اپلیکیشن HP Smart را باز کنید

اگر برای اولین بار برنامه HP Smart را باز کنید، برنامه سعی می کند چاپگر را شناسایی و پیکربندی کند برای تکمیل مراحل نصب، دستورات را دنبال کنید

اگر از قبل برنامه HP Smart را باز کرده اید، روی Add Printer کلیک کنید تا مکان چاپگر را پیدا کنید. دستورالعمل ها را برای تکمیل مراحل نصب دنبال کنید.

اگر از اتصال Wi-Fi استفاده می کنید و نمی توانید چاپگر را پیدا کنید، به مرحله بعد بروید.

3- حالت تنظیمات وای فای را بازیابی کنید

برای اکثر چاپگرهایی که دارای صفحه لمسی یا منو هستند، منوی بی سیم یا تنظیمات را باز کرده و Network Setup یا Settings را انتخاب کنید. سپس روی Restore Network Settings کلیک کنید.

برای چاپگرهای بدون صفحه لمسی یا منو، به حالت Restore Wi-Fi setup در چاپگر HP بروید تا بتوانید تنظیمات پیش فرض را با فشار دادن یک دکمه روی چاپگر بازیابی کنید.

4- بعد از دو ساعت برنامه HP Smart را ببندید و دوباره چاپگر را اضافه کنید.

5- دستورالعمل ها را به دقت دنبال کنید تا نصب چاپگر کامل شود.

از برنامه HP Smart برای چاپ، اسکن، کپی و فکس استفاده کنید

می توانید از صفحه اصلی برنامه HP Smart چاپ، اسکن، فکس یا کپی کنید. همچنین می توانید وضعیت چاپگر را بررسی کرده و مشکلات را حل کنید.

برای چاپ روی گزینه Print Application Screen کلیک کنید. موردی را که می خواهید چاپ کنید انتخاب کنید. در صورت لزوم، از ابزارهای ویرایش عکس استفاده کنید و تنظیمات چاپ را انتخاب کنید.

یک عکس را برای اسکن یا گرفتن عکس از یک سند یا عکس با تلفن همراه خود انتخاب کنید. در صورت لزوم از ابزارهای ویرایش عکس استفاده کنید و تصویر اسکن شده را چاپ یا ذخیره کنید و با دیگران به اشتراک بگذارید.

برای کپی کردن (اندروید و iOS)، روی صفحه Copy را انتخاب کنید. با دوربین از یک سند یا تصویر عکس بگیرید. اندازه و تعداد کپی ها را مشخص کنید. سپس سند مورد نظر را به صورت رنگی یا سیاه و سفید چاپ کنید.

برای مدیریت چاپگرها، روی عکس چاپگر در صفحه اصلی کلیک کنید تا گزینه‌ها و تنظیمات آن را تغییر دهید و وضعیت چاپگر را بررسی کنید.

برای افزودن یا حذف از صفحه، Customize tiles را در پایین صفحه (برای Android یا iOS) یا در تنظیمات برنامه (Windows یا Mac) انتخاب کنید.

تشخیص و رفع مشکلات: اگر با چاپگر مشکل دارید، عیب‌یاب داخلی را در برنامه HP Smart برای رایانه‌های مبتنی بر Windows یا Mac اجرا کنید.

هرجا چاپ کنید: وقتی از خانه دور هستید و به شبکه تلفن همراه یا Wi-Fi دسترسی دارید از چاپگر استفاده کنید.

میانبرها: برای تکمیل سریع کارهای تکراری مانند ارسال ایمیل، چاپ و ذخیره اسکن، میانبرهایی ایجاد کنید که قبلاً Smart Tasks نامیده می شد.

قیچی موبایل: اسناد خود را به دستگاه فکس یا چاپگر با قابلیت فکس ارسال کنید.

برای راه اندازی چاپگر با برنامه HP Smart چه چیزی لازم است؟

یک چاپگر HP که از برنامه HP Smart پشتیبانی می کند.

رایانه یا تلفن همراهی که به اینترنت متصل می شود.

اتصال از دستگاه به چاپگر - از طریق شبکه یا کابل USB.

یک دستگاه تلفن همراه یا رایانه سازگار با دسترسی به اینترنت که دارای سیستم عامل با نسخه های زیر است:

اندروید 7.0 و بالاتر

اپل iOS 14 به بعد

اگر از iOS 13 یا جدیدتر استفاده می کنید، چاپگر خود را با استفاده از Apple Airprint راه اندازی کنید.

ویندوز 11 نسخه 21H2 به بعد

ویندوز 10 نسخه 1809 به بعد

برای ویندوز 10 نسخه 1803 یا قبل از آن، HP Easy Start را از 123.hp.com/setup دانلود و نصب کنید.

macOS 10.14 یا بالاتر

برای macOS 10.13 یا جدیدتر، HP Easy Start را از 123.hp.com/setup دانلود کنید و چاپگر خود را با استفاده از Apple AirPrint نصب یا پیکربندی کنید.

اخرین حرف

HP Smart یکی از برنامه های پرینترهای اچ پی می باشد این برنامه قابلیت کپی، فکس، پرینت و اسکن از راه دور و بی سیم را فراهم می کند. لازم به ذکر است که اکثر چاپگرهای بی سیم تولید شده در سال 2010 به بعد از برنامه HP Smart پشتیبانی می کنند. اگر شما نیز علاقه مند به استفاده از این برنامه هستید، به سادگی از سایت منطقه آوای فرهنگ یک چاپگر خریداری کنید و سپس برنامه Smart HP را بر اساس موضوعات ذکر شده در این مقاله نصب کنید.


ماخذ مقاله: https://avafarhang.com/what-is-hp-smart/

بازیگر نقش میثم در سریال زخم کاری کیست؟ + بیوگرافی

بازیگر نقش میثم در سریال زخم کاری کیست؟ شاید برای شما هم جالب باشد بدانید که بازیگر جوان نقش میثم در سریال زخم کاری را چه کسی بازی میکند به همین دلیل ما در این بخش از مجله جوان ایرانی به بیوگرافی مرتضی امینی تبار بازیگر افغان این سریال خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.


بازیگر نقش میثم در سریال زخم کاری کیست؟

مرتضی امینی تبار در سریال زخم کاری در نقش میثم پسر مالک است. میثم عاشق مائده دختر ناصر است و آنها روزهای عاشقانه را در حالی پشت سر می گذارند که نمی دانند پدرانشان با هم دشمن هستند و مالک عموجان پدر بزرگ مائده را به قتل رسانده است.

سیاوش طهمورث نقش عموجان پدر بزرگ مائده را در این سریال بازی می کرد که رابطه عاشقانه میثم و مائده را به رسمیت شناخت و به خاطر منافعی که در این رابطه داشت سعی کرد آنها را در این رابطه کمک کند.


میثم در سریال زخم کاری قرار بود به کمک عموجان همراه مائده به لندن برود و در آنجا درس بخواند و مدیریت هلدینگ بزرگی که عموجان صاحب آن است را بر عهده بگیرد.


بیوگرافی مرتضی امینی تبار

مرتضی امینی تبار یکی از هنرمندان جوان وتازه کار کشورمان می‌باشد که متولد دهه هشتاد می باشد.


مرتضی امینی تبار چگونه بازیگر شد ؟

او بازیگری را با تئاتر آغاز نموده است، که سابقه اجرا در نمایش های گوناگونی را دارد.ئمرتضی در حال حاضر در مجموعه زخم کاری ایفای نقش می‌کند.

مرتضی امینی تبار از کودکی علاقه بسیار به بازیگری داشته و در تئاتر فعالیت می کرده، ولی به طور رسمی ۲ سال تئاتر اجرا می‌کند.


ازدواج و همسر

از زندگی شخصی وی اطلاعات جامعی در دسترس نیست .

اینستاگرام مرتضی امینی تبار

پیج اینستاگرام مرتضی امینی تبار بازیگر جوان  به نام morteza_amini_tabar در دسترس می باشد علاقمندان میتوانند تصاویر بیشتر وی را در صفحه رسمی او مشاهده کنند


بازیگر نقش میثم در سریال زخم کاری کیست؟ + بیوگرافی